piątek, 8 lutego 2013

Amatorskie studio, fotografia produktowa i efekty...

Amatorskie studio do fotografii przedmiotów nie musi kosztować dużych pieniędzy.
Taki zestaw jak na poniżej wymienionych zdjęciach zbudujecie za koszt około 20 zł.

Wymagane rzeczy do budowy Soft-Boxa:
- Karton, w moich przypadku to 5 trapezów z podstawą ok.15 i 50 cm o wysokości około 40-50 cm
- Folia śniadaniowa, do wyklejenia środka, należy minimalnie ją pogiąć i przykleić, ok 2,5 zł
- Agrowłóknina, materiał do przykrywania warzyw na zimę, podwójna warstwa. Można kupić w każdym sklepie ogrodnicznym, za podwójną agrowłókninę ok. 2-4 metrów płaciłem koło 12 zł
-  Taśma srebna, w moim przypadku była to taśma wysokotemperaturowa, miałem pod ręką. Można użyć równiez zwykłej tasmy dwustronnej, ale wtedy kleić trzeba od środka sreberka.
- Nożyk do tapet itp rzeczy.

Swój Soft-Box pomalowałem dodatkowo sprayem czarnym na zewnątrz.

Jeśli chcecie uzyskać efekt odbicia przedmiotu od podłoża, nalezy zastosować szkło lub płytę plexi. Na róznych stronach internetowych polecana jest płyta plexi lecz jest to drogi materiał ok.50 zł za 50 na 30 cm. Ja użyłem zwykłej szyby.

Podstawę pod fotografowane elementy zbudowałem z kartonu. Za tło posłuzyła zwykła karta A1 czarna lub biała. Biała około 1,5 zł, czarna z 2 zł.

Lampa to YONGNUO Speedlite YN560-II ustawiona na około 1/32 lub 1/16 mocy.

Studio zostało pokazane na głównej stronie portalu  

FOTOBLOGIA.PL

Opisywane studio, fot. Karol "Tarakum" Makurat

 Stara róża i odrobionka wody, fot. Karol "Tarakum" Makurat

 Ta sama róża w szklance z wodą, fot. Karol "Tarakum" Makurat

Dwie kostki cukru i woda, fot. Karol "Tarakum" Makurat

 Zdjecie opraw oświetleniowych LED do których sfotografowania studio zostało zbudowane. 
fot. Karol "Tarakum" Makurat

Kolejne zdjęcie z nieco innego profilu, fot. Karol "Tarakum" Makurat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz