piątek, 9 maja 2014

Fallout New Vegas Flashbang BUG (Lonesome Road), Problem z Granatami Błyskowymi - ROZWIĄZANIE!!


Dziś postanowiłem przygotować poradnik dla ludzi którym przeszkadza problem z granatami hukowymi po dodatku Lonesome Road do Fallout New Vegas. Bład polega na tym że podczas końcowej walki Ulysses czyli końcowa postać, rzuca w nas granatem błyskowym (Flashbang) który powinien z założenia obniżyć naszej postaci umiejętności dotyczące walki (Broń Palna, Broń Energetyczna, Materiały Wybuchowe, Walka Wręcz oraz Broń Biała) na ok. 10 sekund o 50 punktów. Niestety dodatek jest tak źle napisany że niestety powoduje całkowite obniżenie tych statystyk do 0 na czas nieokreślony. Każdy granat hukowy robi naszej postaci właśnie taką krzywdę.


 Po kilku dniach kombinatoryki, szukania patchy, modów, odpowiedzi na to pytanie, zmęczony tym problemem zacząłem szukać pomocy w kodach i w końcu udało się!! Problem jest opisywany chyba na każdej stronie o Fallout, tylko nikt jakoś tam nie znalazał poprawnego rozwiązania. Jednemu udało się jakoś kodami ukraść te granaty Ulysses-owi, lecz jest to rozwiązanie dobre jak ma sie poprzedni zapis przed walką z bosem. A prawie zawsze ludzie zauważają ten problem kilka dobrych godzin gry póżniej. Niestety ja miałem zapis z 5h szybszy. Więc słabo trochę grać od tamtego momentu. Nie zakręcając historii całkowicie wrzucam opcje która mi pomogła.

Na początek polecam sprawdzić jakie wartości mniej więcej w danych umiejętnościach miała nasza postać przed danym problemem.


Potem otwieramy TAB (Pipboy), wciskamy tyldę (~) [na lewo od klawisza 1] i wpisujemy po kolei. W moim wypadku było to:

player.setav guns 156
player.setav energyweapons 565
player.setav explosives 545
player.setav unarmed 500
player.setav meleeweapons 530

zamykamy tyldę (~) i mamy nasze stare / nowe statystyki…


Nie wiem skąd takie wartości, doszedłem do tego metoda prób i bledów jak widać zresztą na zrzucie ekranu, ale wychodzi na to że problem w grze obniżył statystyki broni palnej o jakieś 156, broni energetycznej o 565 itd. Więc proponuje spróbować najpierw od wartości rzędu 100 i potem odpowiednio poprawiać ją w góre i w dół.

Zaznaczam ponownie, żadnego patcha na to nie znalazłem, na stronie nexus od modów do Fallouta równiez pustka, polecane mody na bugi w internetach na naprawę tego stanu również nic nie dały, inne komendy typu "modpcs", "settagskills" oraz "addtagskills" nie spełniły swojego zastosowania.

W końcu można dalej się cieszyć grą i przemierzać wspaniałe pustkowia.

Pozdrawiam

Tarakum Photography / Zapraszam na fanpage - LINK

PS. Nie testowałem jeszcze czy po wbiciu kolejnego poziomu, czy można dodawać punkty do danych umiejętności, ale powinno być ok.

PS2. Wartości wpisane oczywiście nie znikają po zapisaniu i wyłączeniu gry.

EDIT 27.05.2013: Po wbiciu levela, zmienione statystyki wyświetlaja się na 100...

8 komentarzy:

  1. dzięki wielkie a już się martwiłem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uratowałeś mi grę, dzięki wielkie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziekuje bardzo uratowales godziny mojej gry

    OdpowiedzUsuń
  4. SZACUNEK
    dzięki tobie dalej jestem w grze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki stary, kombinowałem z mniejszymi wartościami typu setav meleeweapons 100 lub 150 ale w pipboy nadal wisiało (0)-
    Musiałem wartośći wpisać około 800-1200 ponieważ dostałem sporą ilość flashbangów na morde głównie przez ED-E przez którego moje flashe się odbijają gdy je rzucam (kolejny bug z dodatku) Czyli tyle ile flashy dostałem tyle musiałem podnieść wartość o.O
    koło 8 flashy to 800 wartośći do konsoli w grze, masakra taki mały błąd a jak wnerwia
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Panowie a czy to nie jest traktowane jako cheat ? Przechodze calego fallouta na najwyzszym poziomie z trybem hardcore.Niechce zepsuc sobie konta jezeli jest to uznane przez system jako cheat

    OdpowiedzUsuń