piątek, 9 maja 2014

Fallout New Vegas Flashbang BUG (Lonesome Road), Problem z Granatami Błyskowymi - ROZWIĄZANIE!!


Dziś postanowiłem przygotować poradnik dla ludzi którym przeszkadza problem z granatami hukowymi po dodatku Lonesome Road do Fallout New Vegas. Bład polega na tym że podczas końcowej walki Ulysses czyli końcowa postać, rzuca w nas granatem błyskowym (Flashbang) który powinien z założenia obniżyć naszej postaci umiejętności dotyczące walki (Broń Palna, Broń Energetyczna, Materiały Wybuchowe, Walka Wręcz oraz Broń Biała) na ok. 10 sekund o 50 punktów. Niestety dodatek jest tak źle napisany że niestety powoduje całkowite obniżenie tych statystyk do 0 na czas nieokreślony. Każdy granat hukowy robi naszej postaci właśnie taką krzywdę.


 Po kilku dniach kombinatoryki, szukania patchy, modów, odpowiedzi na to pytanie, zmęczony tym problemem zacząłem szukać pomocy w kodach i w końcu udało się!! Problem jest opisywany chyba na każdej stronie o Fallout, tylko nikt jakoś tam nie znalazał poprawnego rozwiązania. Jednemu udało się jakoś kodami ukraść te granaty Ulysses-owi, lecz jest to rozwiązanie dobre jak ma sie poprzedni zapis przed walką z bosem. A prawie zawsze ludzie zauważają ten problem kilka dobrych godzin gry póżniej. Niestety ja miałem zapis z 5h szybszy. Więc słabo trochę grać od tamtego momentu. Nie zakręcając historii całkowicie wrzucam opcje która mi pomogła.

Na początek polecam sprawdzić jakie wartości mniej więcej w danych umiejętnościach miała nasza postać przed danym problemem.


Potem otwieramy TAB (Pipboy), wciskamy tyldę (~) [na lewo od klawisza 1] i wpisujemy po kolei. W moim wypadku było to:

player.setav guns 156
player.setav energyweapons 565
player.setav explosives 545
player.setav unarmed 500
player.setav meleeweapons 530

zamykamy tyldę (~) i mamy nasze stare / nowe statystyki…


Nie wiem skąd takie wartości, doszedłem do tego metoda prób i bledów jak widać zresztą na zrzucie ekranu, ale wychodzi na to że problem w grze obniżył statystyki broni palnej o jakieś 156, broni energetycznej o 565 itd. Więc proponuje spróbować najpierw od wartości rzędu 100 i potem odpowiednio poprawiać ją w góre i w dół.

Zaznaczam ponownie, żadnego patcha na to nie znalazłem, na stronie nexus od modów do Fallouta równiez pustka, polecane mody na bugi w internetach na naprawę tego stanu również nic nie dały, inne komendy typu "modpcs", "settagskills" oraz "addtagskills" nie spełniły swojego zastosowania.

W końcu można dalej się cieszyć grą i przemierzać wspaniałe pustkowia.

Pozdrawiam

Tarakum Photography / Zapraszam na fanpage - LINK

PS. Nie testowałem jeszcze czy po wbiciu kolejnego poziomu, czy można dodawać punkty do danych umiejętności, ale powinno być ok.

PS2. Wartości wpisane oczywiście nie znikają po zapisaniu i wyłączeniu gry.

EDIT 27.05.2013: Po wbiciu levela, zmienione statystyki wyświetlaja się na 100...

11 komentarzy:

  1. dzięki wielkie a już się martwiłem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziekuje bardzo uratowales godziny mojej gry

    OdpowiedzUsuń
  3. SZACUNEK
    dzięki tobie dalej jestem w grze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki stary, kombinowałem z mniejszymi wartościami typu setav meleeweapons 100 lub 150 ale w pipboy nadal wisiało (0)-
    Musiałem wartośći wpisać około 800-1200 ponieważ dostałem sporą ilość flashbangów na morde głównie przez ED-E przez którego moje flashe się odbijają gdy je rzucam (kolejny bug z dodatku) Czyli tyle ile flashy dostałem tyle musiałem podnieść wartość o.O
    koło 8 flashy to 800 wartośći do konsoli w grze, masakra taki mały błąd a jak wnerwia
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Panowie a czy to nie jest traktowane jako cheat ? Przechodze calego fallouta na najwyzszym poziomie z trybem hardcore.Niechce zepsuc sobie konta jezeli jest to uznane przez system jako cheat

    OdpowiedzUsuń
  6. wielkie dzięki uratowaleś mi grę

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuje ... ja dopiero po 5 lvl zorientowałem się że mam tego buga gdyby nie ty to bym odinstalował grę Pozdrawaim

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dziękuję. Byłem już gotowy wczytywać zapis sprzed kilkunastu godzin gry bo oczywiście zwykle nadpisuję i co jakiś czas robię nowego. Do wyzerowania statystyk doprowadziłem sam na fagmencie z tunnelers queen rzucając flashbangi jak opętany doprowadziłem do sytuacji że wrogowie podbiegali i nie atakowali. Widząc staty na 0 myślałem że wrócą do normy ale ani auto-doc ani łóżko nie pomogły. Dobrze że miałem maksymalny lvl i większość statów na 100 więc tylko unarmed musiałem metodą prób i błędów (w reszcie wpisałem po prostu 10000) ustalić na 2506 żebym miał tyle ile przed. Szukałem na kilku innych stronach i też nie znalazłem "uczciwszej" metody.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zamiast setav wpisz forceav , dzieki temu nie musisz szukać wartości skilla, poprostu wpisujesz jaką kolwiek wartość.
    player.forceav guns 88 - i masz 88, wpiszesz 100 i masz 100

    OdpowiedzUsuń